Sekeluarga Konjunktivitis…….

Last week adik iyad warded kpj..sakit mata..wah,sakit mata pun warded ke dik??yela, mata gelembung cam nangka, mana tak gelabah mak paknya..dahle baby kecik..
Tak tau la mana dia dapat virus tu, nama pun duk nursery, nursery kata iyad bawak virus dari luor, yang makpak iyad pulak dukrase mcm iyad dapat dari nursery pasai tokey ada terlepas ckp ada budak sakit mata tapi parent tetap anta anak ke nursery…mcm2 hal la..
ps:  kami jarang meronda town/mall dgn babies ya…

so balik cerita iyad kena tahan kpj, doc takde bg oral medication pun, cuma ubat titis…selepas 3 hari di kpj, balik rumah, sambung treatment titis air ubat di rumah, mummy pulak sambung syndrom mata merah dan kembung..oh ..tak lupa, sebelum tu abah iyad dah merah 2 bijik  mata ngalahkan ponti pun ada..cuma tak spesies kembung mata mcm iyad dgn mak iyad…
 yang jadi tukang redha, mak iyadla tak habis 2 cuti rehat, mc.. mc lagi…dah anak beranak jangkit

sekarang ni, abangnabil pulak jangkit dah…mak iyad belum pun ok mata nya lagi, daaah abang nabil pulak menderita sakit mata…ubat bla bla bla, sekarang tengah peak dianye discharge kuar dari mata..sian tengok..tapi dia tetap nabil yang ligat..alhamdulillah

huhu, ujian ujian,semoga dibersihkan kami dari segala dosa dan perkara yang melaghakan amin.

ps:anak2 tetap aktip mcm selalu..walaupun bermata merah………..

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *