L.i.f.e in Struggle Yang Tak de Hujungnya

Life ni struggle. Struggle serba serbi. Orang tengok, maybe nampak mudah,indah,molek,bagus belaka. Hakikinya, semuanya challenge la.Tenaga, minda, emosi,kewangan,fizikal.Segalanya la.. Tak taula pulak kalau dah berpangkat n kaya mcm menteri takde dah nak kena struggle nya..takde apa apa masalh.. Nak ngadu kat mak ayh, malu,segan.. nak ngadu kat kengkawan, dorang pun ada masalah sdri juga, sama aje tarafnye ngan kita. Tak pu,l ada yg jenis ‘ Eh, takla, aku ok aje,perfek aje life aku, takde masalah itu ini bla bla bla whatsoever… adake life yang PERFEK sentiasa..?aku rasa tak ada..buat buat perfek ada la kot..Camtu…Ngadu kat Tuhan adalah terbaik. Sebab susah senang tu,semua pemberian Dia, dan Dia aje yang tahu apa yang terbaik untuk umatNya. Apapun kena syukur,sebab masih ada kudrat nak bersabar,dan cuba berlapang dada dan redha.. Bak kata Dr Muhaya motivator tu..bila sabar dan redha, hati akan lapang..Insyaallah..

ps: My mum kata HIDUP MESTI SABAR.. cuba sabar la ni…huhu

Tags:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *