Kita juga beruntung….

Kita Juga Beruntung....

Teringat tak lama dulu, tentang pemergian anak seorang kenalan aku di sini, arwah Abdullah Fahim. Aku cukup kenal dengan ibunya, dan ayahnya adalah kenalan suami. Sangat tersentuh hati sewaktu mendengar perkhabaran itu, dan melihat penderitaan ibunya yang kebetulan sama tempat kerja. Pulang ke rumah, mengadu pada suami tercinta…

‘ Everytime tengok mama dia, kesianla, sedih..tak ada rezeki anak tak umur panjang kan…tapi dia beruntungkan, dah ada jaminan pembelaan nak masuk syurga…’

‘Yela..rezeki dia lah tu, tapi kita pun beruntung juga tau….’

‘Kenapa pulak…?’

‘yela…sebab kita ada dia di sini dengan kita, kita bela baik2, didik baik2, jadi anak soleh, elok serba serbi, insyaallah kebaikan kita buat dan kebaikan dia buat jadi pembela kita juga…..kan?Doalah banyak2 kita pun berpeluang..”

‘Betul..Betullah….sayang Nabil……’

Kita Juga Beruntung....Sedih..mummy marah sebab Nabil GIGIT-GIGIT botol minyak bio oil..

* sorry sayang mummy penat marah2 kalau Nabil nakal dan meragam…..

Kita Juga Beruntung....
Kita Juga Beruntung....
Kita Juga Beruntung....
Kita Juga Beruntung....
Kita Juga Beruntung....

Kita Juga Beruntung....

Kita Juga Beruntung....

2 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *