Hidung anak meleleh selsema tiap kali balik dari Taska?

Mesti mama heran kan tiap kali anak balik dari taska tiba-tiba hidung anak meleleh walaupun sebelumnya elok je kering hidung anak tu.

Mama pun punyala jaga makan tido anak bagai dan nampak anak sihat dan cergas betul main kat rumah.

Last-last anta taska bila balik hidung berair je.

Mesti frust kan.

Serba salah pun ada.

Nak letak taska hidung meleleh tapi mama pun ada kerja kan mesti la nak anta juga ke taska tu.

So, mama semua kena precaution sikit dengan cara melengkapkan anak tu dengan perisai dalaman.

Imuniti sistem.

Ya, bagi suplemen yang sesuai untuk anak tu.

Contoh: Vitamin C untuk Kanak-Kanak. Kenapa vitamin C?

Hidung Anak Meleleh Selsema Tiap Kali Balik Dari Taska?

Ini kerana Vitamin C mampu:

Melawan Radikal bebas,

Membantu mengurangkan kerosakan pada badan yang diakibatkan oleh bahan kimia yang bertoksik.

Anti oksidan yang menyokong kesihatan jantung, sistem imun, sel, otot dan pembuluh darah,

Mempunyai rasa sitrus yang hebat,

Sesuai untuk kanak-kanak yang sukar menelan tablet,

Sesuai untuk seisi keluarga,

Membantu menjaga kesihatan tulang, gigi dan gusi,

Membantu penyembuhan luka,

Menguatkan antibodi,

Semulajadi tanpa pewarna, perasa, pemanis dan pewarna tiruan,

Tablet yang lembut dan mudah dikunyah,

1 biji Chewable C 100mg bersamaan setengah biji oren,

Formulasi baru, diperkaya dengan Rose Hips dan Citrus Bioflavonoids,

Mengandungi anti oksidan seperti:-flavinoids, polyphenolcaratenoids leucoanthocynins dan cathecin,

Saiz yang kecil dan boleh dikunyah. sesuai juga untuk orang dewasa yang tak suka menelan tablet,

Kandungan Vitamin C yang bersesuai dengan keperluan kanak-kanak.

1 tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 100mg Vitamin C,

Membantu mengelakkan demam & selsema kerana Vitamin C membantu menguatkan sistem imun kanak-kanak, dan

Mempercepat penyembuhan luka.

Mama mungkin anggap bila kita bagi makan cukup maksudnya semua vitamin dah cukup.

Tak semestinya.

Mama boleh cuba tips vitamin C dan lihat kesannya sendiri.

Adakalanya anak tu mungkin keletihan atau makan pun tak banyak sebabkan sistem imun dia perlukan sokongan lain.

Dalam hal ni pemakanan anak boleh di tambah dengan Meal Shake dan minyak Omega.

Mama boleh pilih antara satu atau boleh guna 3 serangkai ini jika anak memang tak sihat.

Tags:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *